A robogók múltja
Az 1900-as években már nem volt technikai akadálya egy – főleg a városi – közlekedéshez használt, takarékos és viszonylag kényelmes jármű megépítésének, azonban az ekkor kifejlesztett, robogó-szerű szerkezetek nagyon zajosak és gyengék voltak.
Kezdetben inkább motoros rollerek voltak, a motort az egyik kerék fölé szerelték és az álló vezető betolással tudta elindítani járművét. A kormányról volt szabályozható a gáz, a kerekeket pedig lánccal hajtotta a motor.
A jármű gyorsan meghódította Amerikát, majd a Fiat cég kezdett robogót gyártani Olaszországban. A fejlődés rohamosan volt, szinte minden országnak volt saját gyártmányú, tervezésű robogója.
Robogók Magyarországon
Magyarországon a Panni nevű robogó 1953-tól lett sztár: kézi indítókar, lámpafej burkolatba helyezett sebességjelző, 5,7 literes benzintartály jellemezte. Végsebessége 45-50 km/h volt, Belgiumba és Egyiptomba is exportáltak belőle.
Ha már tudod, hogy kedvenc járműved honnan származik, ne felejtsd el rendszeres karbantartani. Robogó javítás elvégzésében igazán otthon vagyunk. Robogó javítás területén csak minket válassz!